Biuro turystyczne przez internet
Internetowe biuro obsługi musi gwarantować klientowi prawo do odstąpienia od umowy, która zawarta została na odległość. Mówi o tym także ustawa o ochronie praw konsumentów. Klient ma na odstąpienie od umowy dziesięć dni. Klient powinien być poinformowany o tym podczas zawierania umowy. Jeśli tego nie zrobimy to może to zostać uznane za naruszenie obowiązku informacyjnego. Tutaj także można spodziewać się kary z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak widać internetowe biura podróży to duże udogodnienie i oszczędność dla przedsiębiorców. Jednak jak widać ma on naprawdę wiele obowiązków. Korzyści są znaczne. Wszystkich tych obowiązków trzeba bardzo dokładnie przestrzegać. Nie warto ułatwiać sobie pracy i kopiować regulaminów z innych internetowych biur podróży. Ktoś mógł się przecież pomylić, a później my poniesiemy tego konsekwencje. Lepiej opierać się na ustawach i innych aktach prawnych. W nich znajdziemy dokładne wskazówki oraz informacje na temat tego, jak to zrobić i co do niego wpisać. Regulaminy dobrze prosperujących firm działających w branży turystycznej powinniśmy także traktować raczej jako wzór. Nie powinniśmy ich kopiować i traktować jako swoje, gdyż coś może się nie zgadzać.