Olimpiada najlepszą reklamą

Olimpiada najlepszą reklamą

Aktualnie cały sportowy świat zwrócił swoje zainteresowanie w stronę Rosji. Powodem tego jest właśnie rozpoczynająca się olimpiada zimowa. Dla przywódców tego kraju wydarzenie to ma udowodnić, że kraj ten jest w pełni nowoczesnym i przez to godnym zaufania państwem, a porównywanie go tylko do dzikiej tajgi na Syberii czy Dalekiej Północy nie odzwierciedla wszystkiego, co ma do zaoferowania. Oczywiście olimpiada ma również wpływ na wzrost zainteresowania turystów Moskwą. To ogromne, kilkunastomilionowe miasto, z dnia na dzień zmienia się nie do poznania. Panoramę miasta przecinają coraz liczniejsze drapacze chmur a powstające w coraz dalszej odległości od centrum, nowe luksusowe osiedla mieszkaniowe, powodują dalszy rozrost aglomeracji. Według oficjalnych danych, w Moskwie znajduje się kilkadziesiąt zabytków klasy zerowej i ponad tysiąc miejsc wpisanych na listę zabytków. Do dyspozycji zwiedzających jest ponad milion miejsc hotelowych i dwieście wypożyczalni samochodów. Corocznie wzrost liczby turystów w Moskwie sięga kilkudziesięciu procent, czyniąc to miasto szóstym w Europie pod względem popularności. W związku z odbywającą się olimpiadą zimową, również w stolicy Rosji wybudowano wiele nowych hoteli, lotnisko oraz wyremontowano co ważniejsze miejsca turystyczne. Inwestycje ocenia się na przeszło sześć miliardów dolarów, jednakże efekty są coraz bardziej widoczne. Na naszych oczach powstaje nowe miejsce na turystycznej mapie Europy. To, czy taki trend się utrzyma na dłużej, trzeba jednak poczekać kilka lat.